 |
Seçimi Yap !
|
|
|
|
Türkiyede ve dünyada liberal ekonomilerin hüküm sürdüğü her ülkede her geçen yıl rekabet ve marka sayısı artıyor. AC Nielsen'in araştırmasına göre, Türkiye'deki 2 milyar 93 milyon TL'lik meşrubat
pazarının 1 milyar 474 milyon 448 TL'lik kısmını kolalı içecekler
oluşturuyor ve ülkemizdeki kola tüketimi yıldan yıla artmaya devam ediyor.
PEPSİ'nin Max'ı piyasaya sürmesinin ardından
Coca-Cola'nın sıfır
şekerli
Zero'yu çıkarması,
light pazarının yüzde 28 büyümesini sağladı. Türkiyede her geçen yıl rekabet ve marka sayısı artıyor. Şöyle bir geçmişe giderek hatırlarsak 94'lü yıllarda tanıştığımız cep telefonları sektöründe o yıllarda en çok satan cep telefonu markası
Ericsson'du. Arkasından ise
Motorola geliyordu. Akabinde
Nokia değişik tasarımlı telefonlarıyla cep telefonu sektörünün uzun yıllar liderliğini sürdürdü ve bugün gelinen noktada
iPHONE sektörde açık ara lider ve kendisini
Blackberry takip ediyor. Rakiplerine karşı fark yaratanlar inovatif buluşlarla ezeli rekabette üstünlük sürmeye devam ediyor.
Beyaz eşya pazarında birkaç büyük üreticinin elinde tuttuğu bir pazar. Lider de her zaman
Arçelik. Ancak, 10 yıl önceye baktığımızda ilk 3`te büyük bir
değişiklik gözleniyor. 1995`te Arçelik, Beko ve Bosch, 1995`te pazarın
yüzde 95`ine hakim iken, 2005`te bu 3 markanın toplam payı 17 puan
azalarak yüzde 78`e geriledi. Bu tablonun oluşmasında Vestel in pazar
payını artırması etkili oldu.
Bütün pazarlamacılar 4P nin ne anlama geldiğini çok iyi bilir. Peki nedir 4P'nin açılımı ;
Tabi sektörler büyüdükçe artan rekabette tüketici kazançlı çıkarken, değişimi ve çağın ihtiyaçlarını doğru gözlemleyemeyen firmalar ise bu oyundan elenen taraf olmaya mahkum kalıyor.
“Rekabet, aynı yarışta koşmayı seçmek demektir. Rekabetüstünde ise rakipler, kendi yarış alanlarını kendileri seçerler.”
Edward de Bono
Cihan ANDİÇ
No comments:
Post a Comment